vineri, februarie 04, 2011

Sfaturi pentru manageri

        1. Să fii perseverent și să ai răbdare. Ai răbdare, dacă știi ce vrei, și mergi cu scenariul tău până la capăt în ceea ce faci, chiar dacă la început îți iese prost. Ia-o de la capăt, urmărește-ți planul etapă cu etapă cu răbdare, până îți iese cum vrei.
  1. Intotdeauna trebuie să ai cunoștințele necesare și capacitatea de persuasiune necesară în relațiile cu partenerii de afaceri, cu șefii. Să stăpânești problema, să știi cum să explici și să ai toate argumentele la îndemână, altminteri nu poți să obții nimic.
  2. Construiește-ți o echipă foarte bună. Promovează valorile, nu-ți fie frică să-i cultivi și  să-i selectezi în jurul tău pe oamenii cei mai buni, calificați, performanți, doar din ideea că ei îți pot lua locul la un moment dat. Dacă sunt mai buni, foarte bine, te dai la o parte și-i lași pe alții în locul tău.
  3. Vorbește cu oamenii, fi aproape de ei, dă-ți seama când trebuie să-i asculți și eventual să-i calmezi, mai ales pe timp de criză. Dacă le spui că anul ăsta nu pot crește salariile, dar la anul pot crește cu 2-3% și ei știu că pot să aibă încredere în tine și că există o direcție pe care pot să se bazeze, atunci ei te vor asculta.
  4. Ține-ți cuvântul. Nu vorbi decât ce știi și fă întotdeauna ceea ce ai zis că faci. Și nu de mântuială, în ideea că vin alții după tine și refac lucrul.
  5. Lectura, documentarea, învătarea permanentă sunt esențiale. Fie că studiezi o limbă străină în care vei comunica cu un acționar sau un partener de afaceri, fie că citești dimineața presa ca să fii la curent zilnic cu contextul pieții unde acționezi.

Niciun comentariu: